Działalność Spółki

Tryb działania

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Sprawy przyjmowane są w formie ustnej ( w tym droga telefoniczną) lub za pośrednictwem poczty i   poczty elektronicznej -  zwik@andrychow.pl.

Każda sprawa rozpatrywana i rozwiązywana jest bez zbędnej zwłoki. W przypadku osobistego kontaktu większość spraw załatwiana jest od zaraz.

Sprawy obejmujące konieczność analiz i konsultacji załatwiane są po przeprowadzonej w zależności od specyfiki przedłożonej sprawy. Pisemne odpowiedzi  załatwiane są niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni od dnia wpływu pisma.

Informacji i sposobu realizacji  wymagań dotyczących spraw związanych z:
- wydawaniem warunków technicznych podłączenia nowych odbiorców wod.-kanal.
- dokonywaniem uzgodnień dokumentacji projektowej na wykonywanie sieci wod.-kanal.
- odbiorem nowej sieci wod.-kanal.
udziela i zajmuje się dział Produkcji Wody i Eksploatacji Sieci.

Rozliczenie odbiorcy usług następuje od momentu zainstalowania wodomierza oraz zawarcia umowy o zaopatrzeniu wody i odprowadzenia ścieków. Podstawa rozliczenia za świadczone przez ZWiK usługi są wskazania wodomierzy lub obliczany ryczałt zgodnie z umową.

Na podstawie danych uzyskanych przez pracowników Komórki Zbytu wystawiane są faktury uwzględniające ilość pobranej wody i odprowadzanych ścieków oraz wynikająca z tego tytułu należność do zapłaty, na miejscu u klienta. Faktura może być wystawiona z chwilą dokonywania odczytu lub przesłana drogą pocztową na adres odbiorcy, i obejmuje okres obrachunkowy trwający od 1-3 miesiecy.
Odbiorca usług może również samodzielnie podawać stan wodomierza. W takim wypadku faktura wysyłana jest drogą pocztową.

Płatności wynikające z faktury mogą być dokonywane w następujący sposób:
- gotówką w kasie znajdującej się w siedzibie Zakładu,
- gotówką lub przelewem w Banku Spółdzielczym w Andrychowie lub innych Bankach istniejących na terenie Gminy lub na Poczcie.

W przypadku zastrzeżeń co do poprawności wskazań wodomierza odbiorca ma prawo złożyć reklamację – wniosek o sprawdzenie. Wynik sprawdzenia wodomierza jest podstawą dalszego działania wyjaśniającego. W przypadku stwierdzenia nieuregulowania należności przez okres dwóch okresów obliczeniowych  zawiadamiany odbiorcę o zamiarze odcięcia wody i skierowania sprawy do Sądu. W zawiadomieniu podany jest termin zamknięcia. O zamiarze odcięcia wody  zawiadamia się Urząd Miejski oraz Powiatową  Stację Sanitarno-Epidemologiczną, a dla niepłacących  odbiorców indywidualnych  wyznacza się zastępcze punkty poboru wody.

Inne
- inne dodatkowe informacje nie ujęte w biuletynie zainteresowani mogą uzyskać na stronach www.zwik.andrychow.pl ,
- pisemnie na adres ZWiK  34-120 Andrychów ul. Batorego 68 lub fax 33 875 26 55 w. 520.


Wytworzył: Barbara Lachendro-Kruczała (28 stycznia 2013)
Opublikował: Barbara Lachendro-Kruczała (28 stycznia 2013, 12:51:16)

Ostatnia zmiana: Ewelina Trojan (29 sierpnia 2018, 13:30:34)
Zmieniono: działalność spółki

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1676

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij